Algemene Voorwaarden

  1. Home
  2. /
  3. Algemene voorwaarden

Op al onze aanbiedingen en overeenkomsten zijn de NLdigital Voorwaarden 2020 van toepassing, zoals gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel Midden-Nederland, locatie Utrecht.

Extra informatie over algemene voorwaarden en de wijzigingen

Op al onze aanbiedingen en overeenkomsten zijn de NLdigital Voorwaarden 2020 van toepassing die je hierboven kunt bekijken. Deze voorwaarden vervangen onze voorwaarden uit 2014. Waarom hebben we onze oude voorwaarden vervangen? Waar zitten de verschillen en wat betekent dit precies? De antwoorden op die vragen lees je hieronder. Kijk voor de specifieke details altijd in de voorwaarden zelf. 

Mocht je nog vragen hebben; stuur gerust een berichtje.

Waarom gelden er nieuwe voorwaarden?

Zoals veel bedrijven in onze branche hebben we ervoor gekozen geen eigen voorwaarden te ontwikkelen, maar gebruik te maken van voorwaarden die door NL Digital, voorheen Nederland ICT, zijn opgesteld. De markt, technologie en wetgeving verandert continue en daarom heeft NL Digital haar voorwaardenset aangepast en geüpdatet.  

 

Het lijkt nog maar kort gelden dat iqbs al haar oplossingen ontwikkelde en implementeerde op on-premises SQL servers. Inmiddels implementeren we in Azure (de cloud) en/of met hybride oplossingen, in combinatie met Power BI. Hiermee bieden we onze klanten krachtige nieuwe toepassingen zoals predictive analytics. Hierdoor ontstaan andere vormen van eigendom, verantwoordelijkheid en beveiligingseisen. De nieuwe voorwaarden sluiten hier beter op aan.  

Wat is er nieuw in de NL Digital voorwaarden?

Ten eerste worden gebruikte technieken passender beschreven. Denk aan termen als ‘download’, ‘apps’, ‘online’ en ‘cybercrime’. Het is lastig voor te stellen soms, maar ooit waren deze termen nieuw en kwamen ze niet voor in algemene documenten. 

 

Een hele mooie ontwikkeling is de focus op beveiliging en ook de afspraken over de verantwoordelijkheid die hierbij hoort. Zo ligt al bij de start van onze samenwerking de focus al op dit belangrijke onderdeel van ons werk. Is hier niets over afgesproken? Dan mag je als klant verwachten dat iqbs een beveiliging realiseert die past bij de te beveiligen omgeving of informatie (zie hiervoor artikel 7.1). 

 

Met de komst van Azure is ons uitgangspunt altijd dat er een meerlaagse security ingericht moet zijn. Toegang tot een fysieke server in je eigen bedrijfspand, in een eigen fysiek netwerk, is daarentegen anders te beheersen dan virtuele diensten in de cloud.  

Onze samenwerking en marketing

Wij zijn trots op ons werk en vertellen hier graag over. In artikel 10 is nu toegevoegd dat we het logo en beeldmerk van onze klanten mogen gebruiken in marketinguitingen. Er is nu geen specifieke toestemming meer nodig voor bijvoorbeeld een logo op onze website. Wil je dit niet, halen we dit vanzelfsprekend weg als je ons dit vraagt 

 

Mochten we een uitgebreide klantcase schrijven over een project, dan maken wij natuurlijk altijd afspraken hierover. 

 

Wat betreft onze samenwerking is ook meer uitgewerkt over hoe we elkaar op de hoogte gaan houden. Wij als iqbs hebben een meer ingevulde zorgplicht (artikel 12), terwijl voor onze klanten is uitgewerkt dat wijzigingen in de scope van een project kunnen leiden tot wijzigingen in de planning (Artikel 20). Dit klinkt logisch en toch is het goed om dit vooraf vastgelegd te hebben.  

Onze collega's

Iedereen moet kunnen werken waar hij of zij wil. Eerder hadden we vastgelegd dat zowel iqbs als de klant toestemming moesten geven wanneer een van onze collega’s zou willen overstappen. Dit is niet overgenomen in de nieuwe voorwaarden en dit geeft onze collega’s meer vrijheid. 

Software-as-a-Service

Dit was ooit uniek; geen dvd’s voor het installeren van software, maar inloggen in een browser en aan de slag. In die tijd waren het vaak volledige applicaties die online werden aangeboden. Nu is dit meer en meer opgeknipt in kleinere functionaliteiten. Van applicaties naar apps. Hoofdstuk 3 is hierop aangepast. De focus ligt nu meer op wat de dienst moet doen, in plaats van welke stuk code daarvoor beschikbaar wordt gesteld.  

 

Afspraken die hierover worden gemaakt zeggen bijvoorbeeld dat gebruiksrecht alleen voor je eigen organisatie geldt en dat je als klant zelf de dienst (voor zover mogelijk) kan en mag instellen. Ook wordt benadrukt dat het niet noodzakelijk is dat een cloudservice ook lokaal beschikbaar is. Dit gaat zowel over de functionaliteit als over de data.  

 

Voor de Power BI Service (online) geldt bijvoorbeeld dat het onmogelijk is om de deelfunctionaliteiten lokaal beschikbaar te maken (dit gaat uit van internettoegang). De data en datamodellen zijn wel te downloaden. 

Testen en aanpassingen

Tijdens het bouwen en implementeren zijn er vaste momenten voor testen. Bevindingen worden in een volgende sprint verwerkt. Zo zorgen we voor continue vooruitgang binnen het project 

Technologie

Voor het beste resultaat werken wij met de innovatieve technologieën van Microsoft. Hiermee zorgen we voor de beste Business Intelligence en blikken we vooruit op de toekomst.

BI-nieuws

We schrijven regelmatig nieuwsberichten om onze volgers op de hoogte te houden van de nieuwste ontwikkelingen bij iqbs en in ons BI-landschap. 

 

Expertise

Ben je op zoek naar Business Intellligence voor jouw bedrijf? Kijk dan eens naar onze expertise pagina. We zijn gespecialiseerd in BI voor infor, SAP, Odoo en Power BI.